Marianne
Polhout
Marianne
Polhout
Schilderen is... dansen in een lichtruimte, waar tijd eeuwig lijkt
Schilderen is... je schildermateriaal koesteren: je penselen,
je verf en... je te mogen baden in stilte.
© all rights reserved,
marianne polhout / atelierdebark / 2003
last update: juni 2026
paint at atelierdebark punt nl
In de schildercursussen wordt uitgegaan van de rijke vruchten die de tijd aan de Schilderopleiding van Assenza in Dornach mij hebben gebracht en mijn eigen werk gedurende de afgelopen meer dan 40 jaar...
Je kunt met je eigen schildermateriaal schilderen of ter plekke inkopen tegen een geringe meerprijs : aquarelverf van Schmincke of W&N en aquarelpapier (ook in blokvorm), waar bij voorkeur 50% katoen in zit, bv. ‘Fabriano', 300 grs. Fabriano of Arches heeft ook grotere blokken, maar dan 100% katoen, des te beter !
Gouache van ‘Lascaux’, bv https://www.gerstaecker.nl/LASCAUX-Resonance-gouache-12-set.html?gclid=EAIaIQobChMI2K--i6m1_QIVkYODBx2qKA58EAQYASABEgImcfD_BwE Daar zal je veel plezier aan hebben.
Olieverf van ‘Old Holland’ en/of van Schmincke ‘Mussini’.
Wacht dus svp nog even met inkopen van nieuw materiaal, totdat je de materialen-lijst toegestuurd hebt gekregen (na aanmelding). We kunnen dan evt. ook gezamenlijk inkopen met de andere deelnemers.
NB ! De schilderlessen vinden plaats in ‘t Atelier in Loenen/Veluwe (max. 7 deelnemers):
Ons schilderatelier:
’t Atelier in Loenen/Vel.
a/d rand vd Loenermark
een bark is een zeilschip
met minimaal 3 masten
het heeft geen vaste verblijf-plaats en is altijd onderweg
Winter 25/26 is een kleine broschure samengesteld met het prijsoverzicht van 23 schilderijen.
De broschure is op A5-formaat gedrukt en voor een tientje aan te vragen incl. verzendkosten
Summer-time met en voor Vrienden van de CelloWercken
Na de doneer-expo op de Kraaybeekerhof (sept. ’25 - mrt ‘26) gaan we met een kleine selectie uit mijn schilderijen naar de Cello Academy Zutphen - die ook een ANBI-status heeft.
Op vrijdagaond 19 juni om 19:30 zal de afsluiting van het seizoen van de CelloWercken feestelijk plaatsvinden met expo en cellomuziek in ‘t Atelier in Loenen/Vel. zie:
https://drive.google.com/file/d/1hfJOuSX3LOXmJv0IKUKSVcoka51c8_x0/view Bij eventuele verkoop zal het grootste gedeelte ten goede komen aan talentvolle jonge cello-studenten uit alle werelddelen,. Zie: https://cellowerckenzutphen.nl/academy/
Heeft jouw instelling (of ken je een organisatie met) een ANBI-status en is Kunst ook voor jou absoluut onmis-baar in je leven? Neem even contact op met Marianne: paint at atelierdebark punt nl dan bespreken we de mogelijkheden.




